Bine că s-a încheiat și Black Friday și sper că măcar anul acesta să se fi lămurit mai mulți că traducerea acestei afaceri pe meleagurile noastre este de cele mai multe ori țeapă. Sistemul, inventat de către cunoscători în ale comerțului presupune să „scapi” de marfa din magazin la un preț aproape de cel de achiziție, justificat de faptul că un produs care s-a purtat
vara astava fi demodat sau uzat moral în anul viitor , în plus, comerciantul dorește să scape de cheltuielile de transport și depozitare în extrasezon. Logic. Nu poți să ai pe raft sandale în decembrie, îți vor ocupa loc în depozit unde vei plăti chirie, transportul și manipularea până acolo, iar în anul următor vor fi demodate. Gândind în perspectivă adevărații comercianți recalculează prețurile și fac ca ieftinirea să puncteze publicitar pentru firma lor. Buuuun. De aici și până la ce au înțeles o parte din strungarii, tâmplarii, tricotezele și alți privatizați, deveniți comercianți peste noapte, e cale lungă. După ce am „escaladat” ani la rând ofertele online ale firmelor din străinătate e, cam greu să devin „botanist” la mega, hiper, super ofertele celor care se oferă să-ți înegrească noaptea de vineri, destul de cenușie de altfel. Oricum se străduiesc din greu. Printre bombardamentele cu e-mail-uri (a se citi spam-uri) nu pot să nu remarc „oferta” de neratat a siturilor care găzduiesc vânzări online. Adică ce??? Lanterna veche, schiurile, pianul sau halatul de care doreați să scăpați au fost ieftinite?!!!!! Până și siturile care găzduiesc vânzări auto intră în competiția Black Friday. Adică cum?? Pui un autoturism în vânzare cu 9.000€ și ei ți-l vând cu 6.000??? Să nu mai vorbim de metoda prețului „vechi” umflat peste noapte ca să evidențieze marele discount. Mulți dintre cei „cunoscători la butoane” au rămas stupefiați, văzând cum în trei secunde de la deschiderea unei pagini de ofertă se poate epuiza un stoc de produse, probabil de la același IP. Nu pot să uit cacialmaua de anul trecut când un „calculator” a greșit vânzând televizoare LED cu un leu iar firma și-a asumat că va onora toate comenzile, știre preluată în primetime de toate televiziunile unde secunda de reclamă ar fi costat muuult mai mult decât prețul câtorva LED-uri „scăpate” în piață. Cert este că vinzi, cumperi, negustor te numești iar la noi dacă nu deschizi ochii mari s-ar putea să nu vezi jungla capcanelor din cauza brăduțului parfumat.
blacksabath