Astăzi, în ședința de Guvern, a fost emisă o Ordonanță de Urgență prin care s-a stabilit că, în situația excepțională în care primarul se află în imposibilitatea exercitării atribuțiilor, iar funcția de secretar al unității administrativ-teritoriale este vacantă, prefectul numește, prin ordin, o persoană, prin detașare, în condițiile Legii funcționarilor publici, care să exercite atribuțiile de secretar al localității respective. Conform comunicatului transmis de către Biroul de presă al Guvernului, prefectul face această numire la propunerea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. Persoana astfel numită va rezolva problemele curente ale comunei, orașului sau municipiului și va îndeplini funcția de ordonator principal de credite pentru activități curente până la ocuparea funcției publice de conducere de secretar, conform legislației privind funcția publică și funcționarii publici. Persoana desemnată temporar trebuie să îndeplinească condițiile de studii și vechime în specialitatea studiilor. Totodată, prefectul trebuie să solicite cu celeritate Agenției Naționale a Funcționarilor Publici organizarea concursului pentru ocuparea funcției de conducere de secretar al comunei, orașului sau municipiului. Ordonanța de Urgență vine în completarea Legii administraţiei publice locale nr.215/2001 şi modificarea Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. Urmează ca OUG să fie publicată în Monitorul Oficial.