Tipărire

Autoritatea Tutelară de ordine publica

in .

În ziua de 11.05.2017 s-a desfășurat ședința extraordinară a ATOP Suceava, la sediul Primăriei municipiului Rădăuți. La această activitate au participat membrii ATOP, subprefectul județului, primarul, viceprimarul, șefii de departamente din primărie, șeful poliției municipiului Rădăuți și șefii structurilor M.A.I. din localitate, consilieri locali, consilieri județeni, precum și reprezentanți ai altor instituții din municipiul Rădăuți. Rezultatele obținute la nivelul Poliției municipiului Rădăuți în primul trimestrul al anului 2017 s-a concretizat în faptul că

dinamica situației operative u cunoscut un trend descendent al infracționalității, fiind sesizate 242 de fapte, în scădere cu 75 față de perioada de comparație a anului trecut, un procentaj de 36,6%, o primă concluzie fiind aceea de creștere a gradului de siguranță pentru cetățeni.

În urma discuțiilor, s-au desprins următoarele măsuri cu caracter de recomandare, astfel:

- Realizarea unei mai bune colaborări dintre administrația locală și poliție, prin informări privind situația operativă și măsurile ce trebuie implementate în cadrul comunității;

- Efectuarea de ședințe de lucru săptămânale între reprezentanți ai poliției, jandarmeriei, poliție locală, primărie pentru eficientizarea dispozitivelor de ordine publică, în conformitate cu Planul Unic de Ordine și Siguranță Publică al localității;

- Stabilirea de către poliție a itinerariilor de patrulare pentru efectivele participante, în sprijinul misiunii de menținere a ordinii publice pentru structurile de jandarmi, poliție locală și poliție de frontieră;

- Suplimentarea numărului de patrule în dispozitivul de ordine publică existent la nivelul municipiului, în special pe timp de noapte;

- Intensificarea activităților în cadrul unor acțiuni și campanii de prevenire a faptelor antisociale, identificarea făptuitorilor și aplicarea măsurilor procedurale legale;  

- Reanalizarea dispozitivului de asigurare a ordinii, la instituțiile de învățământ și repartizarea acestora la structurile de poliție, poliție locală, jandarmerie, în baza planului de colaborare între structuri;

- Creșterea rolului activității desfășurată de Poliția de Ordine Publică și Proximitate, în cadrul comunității;

- Identificarea persoanelor,  în special a minorilor care practică cerșetoria și aplicarea măsurilor legale;

- Solicitarea prezenței mai eficiente a elementelor de dispozitiv din cadrul Poliției rutiere pentru fluidizarea circulației, prevenirea accidentelor și sancționarea conducătorilor auto care nu respectă interdicțiile în trafic;

- Extinderea sistemului de supraveghere video pentru întreaga localitate și monitorizarea de către Dispeceratul Poliției Locale;

- Întreprinderea demersurilor procedurale pentru accesarea bazei de date de către poliția locală.

Prin folosirea eficientă a resurselor umane şi logistice şi printr-o cooperare și colaborare corespunzătoare între instituţiile abilitate şi administraţia publică locală,  la nivelul localității se va asigura  un climat corespunzător de ordine şi siguranță publică.

Adaugă comentariu

Codul de securitate
Actualizează